Niska cena, łatwy montaż, szeroka dostępność – wszystko się zgadza. Do niedawna kostka brukowa to był pewniak. Czasy się jednak zmieniły i dziś sama praktyczność zastosowania nie wystarcza. Otoczenie domu zaczęło pełnić zupełnie inną funkcję – to przedłużenie wnętrza, element spójnej całości. I właśnie dlatego coraz więcej osób ogląda się za rozwiązaniami, które łączą trwałość z estetyką. Sprawdź, jaki gres na podjazd wybrać, żeby nie stracić, a zyskać na zmianie oraz dowiedz się, czy, a właściwie, dlaczego warto zaufać nowoczesności.
Gres a kostka brukowa – co lepiej wygląda na podjeździe?
Kostka brukowa rządziła przez lata, ale coraz trudniej dopasować ją do współczesnej architektury. Małe formaty, nieregularne krawędzie i wzory rzadko wpisują się w estetykę nowoczesnego domu. Gdy projekt zakłada czyste linie, minimalizm oraz wizualną spójność między strefą mieszkalną a przestrzenią zewnętrzną, kostka brukowa nawet nie wchodzi w grę.
Odpowiedzią na aktualne potrzeby wizualne jest gres na podjazd – w dużym formacie, z perfekcyjnie prostymi krawędziami i wzorami inspirowanymi naturalnymi materiałami. Dzięki technologii rektyfikacji, czyli precyzyjnemu szlifowaniu pod wymiar, każda płytka pasuje do siebie idealnie – w przypadku kostki brukowej różnice wynoszą do 2 mm. Struktura drewna, surowość betonu lub faktura kamienia, tyle że bez efektu „rozsypanych puzzli”? Tak właśnie może wyglądać Twój wjazd do domu.

Różnice techniczne: gres 3 cm na podjazd wygrywa trwałością
Nowoczesny podjazd przed domem musi znieść znacznie więcej niż tylko ruch pieszy, więc nic dziwnego, że wybór padał na wytrzymałą kostkę brukową. Gres na podjazd to jednak twardy zawodnik – niczym nie przypomina płytek montowanych wewnątrz domu. Jak to możliwe, że zniesie więcej niż masywniejsza kostka brukowa? Odpowiedni proces produkcji sprawia, że gres STAR 3.0 o grubości 3 cm wytrzymuje nacisk do 3,5 tonu. Mimo dużego obciążenia płyty pozostają na swoim miejscu i nie pękają. Samochód osobowy, dostawczy, a nawet SUV nie stanowią żadnego zagrożenia.
W czym jeszcze gres 3 cm na podjazd jest lepszy od kostki brukowej?
- Po pierwsze: znikoma nasiąkliwość. Gres praktycznie nie chłonie wody, więc nie pojawiają się wykwity, płytki nie odkształcają się od mrozu oraz nie wymagają dodatkowej impregnacji.
- Po drugie: odporność na chemię. Oleje, smary, sól drogowa i inne zanieczyszczenia nie wnikają w strukturę gresu. Domowe detergenty, a czasem nawet sama woda wystarczą podczas rutynowego czyszczenia nawierzchni.
Kolejny atut to bezpieczeństwo. Gres na podjazd z serii STAR 3.0 jest antypoślizgowy. Klasa R11 zapewnia wysoki komfort użytkowania, co czuć zimą, w trakcie ulewy czy w miejscach, gdzie bawią się dzieci. A jeśli planujesz podgrzewany wjazd do domu, gres też sobie z tym poradzi – wypalany w temperaturze ponad 1200°C, świetnie znosi nawet skrajne zmiany warunków atmosferycznych. To materiał, który po prostu nie zawodzi niezależnie od pory roku czy sposobu i częstotliwości użytkowania.

Jaki gres na podjazd to dobra alternatywa dla tradycji?
Jeśli zależy Ci na rozwiązaniu trwałym, odpornym i dopracowanym w każdym detalu, przyjrzyj się bliżej kolekcji STAR 3.0. To płyty o grubości 3 cm, zaprojektowane z myślą o strefach, które są szczególnie narażone na intensywną eksploatację – wjazd do garażu, miejsca parkingowe oraz przestrzenie techniczne wokół domu to ich konik. Nie wymagają przy tym impregnacji ani specjalnej pielęgnacji. Gres na podjazd nie kruszy się, nie odkształca, nie osiada i nie traci koloru nawet po kilku sezonach.
STAR 3.0 to też wskazówka, co zamiast kostki na podjeździe, spełni współczesne oczekiwania wizualne. Nowoczesne wzory bez problemu wpisują się w różne style aranżacyjne, a z pomocą siostrzanej serii STAR 2.0 można zaprojektować taras czy ogrodową ścieżkę w tym samym klimacie. Koniec z chaosem, który potrafi zgotować kostka brukowa. Czas na gres 3 cm na podjazd! Dzięki dużym formatom i precyzyjnie rektyfikowanym krawędziom przed Twoim domem nastanie harmonia.
Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach budowlanych i zrównoważonym rozwoju urbanistycznym. Z pasją śledzi najnowsze trendy w architekturze oraz innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne. Po godzinach zgłębia historię architektury i jej wpływ na rozwój społeczności miejskich.


Dodaj komentarz