|

|

Jaki napęd wybrać do bramy garażowej segmentowej? Wskazówki

Mężczyzna w niebieskim kombinezonie instalujący bramę garażową z napędem - bramtech.com.pl

Nie ma wątpliwości, że każda brama garażowa wyposażona w napęd jest zdecydowanie bardziej komfortowa w użytkowaniu. Z tego powodu większość inwestorów decyduje się na doposażenie jej w automatykę. Jednak znalezienie odpowiedniego mechanizmu bywa wyzwaniem. Poniżej zbiór wskazówek, jaki napęd do bramy garażowej segmentowej wybrać, aby móc wygodnie i bez problemów ją eksploatować.

Wyposażona w napęd brama garażowa segmentowa to wygoda, ale i bezpieczeństwo. Można ją swobodnie otwierać i zamykać, pozostając w samochodzie. To istotna zaleta szczególnie po długim, męczącym dniu w pracy oraz przy niekorzystnych warunkach atmosferycznych.

Napęd sprawdza się szczególnie dobrze w sytuacji, gdy garaż jest często wykorzystywany. Jego instalacja zawsze jest dobrym pomysłem, także gdy dojazd do garażu znajduje się przy ruchliwej ulicy. Nie ma potrzeby przystawania i pozostawiania auta na podjeździe, aby otworzyć bramę. Bezpieczniejszy jest więc sam kierowca, jak i inne osoby poruszające się po drodze.

O tym, jaki napęd do bramy garażowej segmentowej będzie w danym przypadku najlepszy, decyduje kilka parametrów. Te najważniejsze to:

  • moc, 
  • prędkość przesuwu, 
  • maksymalna liczba cykli otwierania i zamykania

Warto zwrócić uwagę także na funkcje dodatkowe.

Ile powinna wynosić moc?

Moc napędu do bramy garażowej segmentowej (i każdej innej) zwykle obejmuje zakres od 400 do 1200 N. Aby dokonać dobrego wyboru, trzeba wziąć pod uwagę ciężar oraz wymiary skrzydła. Gdy jest ono lekkie i niewielkie, wystarczający okaże się napęd 400 lub 500 N. Jednak jeżeli ma on obsługiwać bramę ciężką i dużą, np. do garażu dwustanowiskowego, wskazana jest moc powyżej 1000 N.

Dwie bramy garażowe segmentowe w ciemnym kolorze - bramtech.com.pl
Dwie bramy garażowe segmentowe w ciemnym kolorze – bramtech.com.pl

Prędkość przesuwu bramy garażowej segmentowej

Prędkość przesuwu informuje o tym, ile czasu potrzeba na otworzenie i zamknięcie bramy. Parametr ten wpływa więc znacząco na wygodę użytkowania. Podaje się go w centymetrach na sekundę – standardowo to 10-12 cm/s. Przy takiej prędkości przesuwu pełne otwarcie/zamknięcie bramy zajmuje 15-30 sekund.

Jaka maksymalna liczba cykli otwierania i zamykania?

Gdy brama garażowa segmentowa jest zamontowana w garażu przy domu jednorodzinnym, całkowicie wystarczy napęd z 20 cyklami na dobę. Trudno będzie przekroczyć tę liczbę, nawet w przypadku kilkukrotnego wyjeżdżania i wjeżdżania autem w ciągu dnia. W magazynach i podobnych miejscach wartość ta powinna być wyższa – ponad 100 cykli na dobę.

Dodatkowe funkcje w napędzie bramy garażowej segmentowej

Producenci napędów do bram garażowych prześcigają się w wymyślaniu dodatkowych funkcji. Wszystko po to, aby zachęcić do zakupu i zagwarantować użytkownikom maksymalną wygodę oraz praktyczność. Podstawowe, ale ważne udogodnienia to np. mechanizm awaryjnego otwierania czy inne sposoby otwierania bramy poza pilotem – na odcisk palca, za pomocą telefonu bądź na kod.

Ciekawych i przydatnych funkcji jest więcej. Napęd może być wyposażony również w:

  • lampę, czyli sygnalizację ostrzegawczą,
  • zabezpieczenie chroniące przed nagłym opadnięciem bramy,
  • czujnik przeciążeniowy lub optyczny,
  • sterowanie oświetleniem w garażu.

Na rynku można znaleźć ponadto modele z akumulatorem, który ładuje się co kilkadziesiąt dni. Dzięki niemu zmniejsza się zużycie energii i można korzystać z otwierania bramy w bardziej ekologiczny sposób.


Jaki napęd do bramy garażowej segmentowej będzie niezawodny? Skorzystaj z powyższych wskazówek i skonsultuj się z ekspertami z BramTECH, aby cieszyć się dobrze dobraną automatyką!

+ posts

Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach budowlanych i zrównoważonym rozwoju urbanistycznym. Z pasją śledzi najnowsze trendy w architekturze oraz innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne. Po godzinach zgłębia historię architektury i jej wpływ na rozwój społeczności miejskich.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *